Wycieczka pracowników ALFA PRIM wraz ze zwycięzcami konkursu: „Wznieś się z nami ponad ziemię”.

8 lipca 2014 roku grupa zwycięzców naszego konkursu „Wznieś się z nami ponad ziemię” oraz pracownicy ALFA PRIM przez około godzinę rzeczywiście mieli okazję wznieść się ponad ziemię.

Naszą wyprawę rozpoczęliśmy od dotarcia pociągami do Wrocławia, w którym to spędziliśmy trochę czasu na zwiedzanie rynku i okolic. Oczywiście były słynne krasnale, miniatury zabytków czy przypominająca klimatem Włoską Toskanię – ulica Jatki. Była również ucieczka przed deszczem do Bazyliki Św. Elżbiety, która to znajduje się zaraz przy rynku oraz wizyta w Mc Donaldzie, bo jak się okazało część uczestników wyprawy to wielbiciele tego miejsca. 🙂

Po tym krótkim spacerze po Wrocławiu, udaliśmy się w kierunku lotniska. Dla niektórych osób miał to być pierwszy w życiu lot samolotem, więc emocji było co nie miara! Tym bardziej, że wystartowaliśmy z godzinnym opóźnieniem, gdyż jak się okazało czekaliśmy na inżyniera z jakimiś ważnymi dokumentami, bez którego to nie można było wystartować. Ci bardziej zaprawieni w lataniu, skorzystali z okazji, by postraszyć odrobinę tych, którzy mieli lecieć po raz pierwszy. 🙂 W Warszawie czekała na nas asysta lotniskowa i elegancko odprowadzono nas do wyjścia. Dotarcie z lotniska do naszego hotelu, przebiegło szybko i bez komplikacji.

Na drugi dzień również czekało na nas sporo atrakcji. Wizyta w Centrum Nauki Kopernik i Niewidzialna Wystawa dostarczyła nam również niesamowitą ilość wrażeń i emocji.
W Centrum Nauki zwiedziliśmy chyba wszystkie możliwe eksponaty, które były ciekawe i dostępne dla osób niewidomych. Bardzo pomocni okazali się pracujący tam animatorzy, którzy z dużą cierpliwością i zaangażowaniem pokazywali nam i opowiadali o tych eksponatach i zjawiskach. Mimo, że zwiedziliśmy zaledwie niewielką część Kopernika, zajęło nam to prawie 5 godzin. Następnie udaliśmy się w kierunku Niewidzialnej Wystawy, którą zwiedza się w całkowitych ciemnościach z niewidomym przewodnikiem. Tam w ciemnościach nasze role się odwróciły i osoby, które zwykle są przewodnikami dla osób niewidomych, tym razem były prowadzone przez te osoby. Niesamowite przeżycie, które polecilibyśmy wszystkim osobom widzącym czy słabowidzącym – szczególnie tym, którzy na co dzień mają kontakt z osobami niewidomymi. Wydaje nam się, że warto tego doświadczyć, aby trochę zrozumieć jak wygląda świat „po niewidomemu”.
Po wystawie już niewiele czasu do odjazdu pociągu nam zostało, więc zdążyliśmy jedynie wybrać się do ulubionego miejsca naszego szefa na szybką „macdonaldową” przekąskę. 🙂

I tym sposobem zakończyła się nasza wyprawa pełna niezwykłych przygód, ciekawych rozmów i niezapomnianych wrażeń. Dziękujemy wszystkim za uczestnictwo. Mamy nadzieję, że zachęciliśmy was do latania i otwartości na nowe miejsca i poznawanie świata.

Nasza grupa przed samolotem linii Ryanair

Więcej zdjęć można zobaczyć na naszym profilu w serwisie Facebook.