PASAŻER Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ W TRANSPORCIE PUBLICZNYM

Jesteś pracownikiem transportu publicznego – kierowcą, motorniczym, konduktorem, kasjerem, informatorem…?
Pracujesz na dworcu, lotnisku, promie, statku pasażerskim … i pojawiają się tam niepełnosprawni pasażerowie?

Kraków nocą. Ulica, a na niej szyny tramwajowe i smuga świetlna po przejeździe tramwaju.

Niepełnosprawni także chcą, mogą i powinni mieć możliwość podróżowania.

W dzisiejszym świecie przemieszczanie się jest jednym z warunków rozwoju, a także koniecznością dla zaspakajania różnych życiowych celów. Ludzie przemieszczają się za pomocą różnych środków transportu. Ich wybór uzależniony jest od wielu czynników, wśród których wymienić możemy przykładowo: rodzaj transportu – publiczny/prywatny, wygoda w trakcie podróży, długość trasy, czy koszty z tym związane. Dla osób z niepełnosprawnościami, przy planowaniu podróży istotne są także bariery architektoniczne i komunikacyjne, na jakie mogą napotkać w trakcie podróży, wraz możliwościami ich pokonywania. Niejednokrotnie niewielka pomoc osobie niepełnosprawnej pozwala na likwidację tych barier.

Katowice - dworzec kolejowy.

Pamiętać należy, że niepełnosprawni mają takie same prawa jak pozostali członkowie społeczeństwa, dlatego też, powinni mieć dobry dostęp do wszelkich usług, z którymi wszyscy obywatele mają do czynienia na co dzień, co w konsekwencji powoduje, że pracownicy transportu publicznego powinni być przygotowani do pomocy klientom i obsługi pasażera z niepełnosprawnością.

Tory kolejowe.

Niepełnosprawni podróżują z asystą, lecz bardzo często także samodzielnie. Szkolenia warsztatowe z zakresu obsługi pasażera z niepełnosprawnością w transporcie publicznym nauczą i zwrócą uwagę ich uczestnikom, jak skutecznie pomóc podróżnemu niepełnosprawnemu i jak właściwie zachować się w stosunku do człowieka z niepełnosprawnością, a także jak nie popełniać prostych błędów w kontakcie z niepełnosprawnym podróżnym.

Dla kogo są te szkolenia?

Szkolenia z zakresu obsługi niepełnosprawnego klienta przez pracowników transportu publicznego przewidziane są dla:

  • kierowców,
  • motorniczych,
  • konduktorów,
  • kontrolerów biletów,
  • bagażowych,
  • kasjerów,
  • marynarzy na statkach pasażerskich,
  • stewardów,
  • taksówkarzy,
  • pracowników służb informacyjnych,
  • oraz innych pracowników transportu zbiorowego.

Co daje pracownikom transportu publicznego szkolenie z zakresu obsługi pasażera z niepełnosprawnością?

W trakcie szkolenia uczestnicy:

  • nauczą się identyfikować potrzeby niepełnosprawnych klientów w zakresie komunikacji,
  • nabędą umiejętności podstawowej komunikacji z osobami niepełnosprawnymi,
  • nauczą się jak przeprowadzić rozmowę z użyciem alternatywnych środków,
  • będą mogli wykształcić w sobie umiejętności niezbędne do efektywnej i profesjonalnej obsługi pasażera z niepełnosprawnością,
  • nauczą się, jak skutecznie i profesjonalnie mogą pomóc osobie niepełnosprawnej,
  • przygotują się do wypracowania standardów obsługi klienta z niepełnosprawnością,
  • poznają najczęściej popełniane błędy w stosunku do pasażerów z niepełnosprawnością, a także dowiedzą się, jak ich nie popełniać,
  • rozwiną umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach w kontakcie z osobami niepełnosprawnymi.

Jaka jest tematyka szkoleń?

Warsztatowe i interaktywne szkolenia z zakresu obsługi przez pracowników transportu zbiorowego niepełnosprawnego pasażera obejmują między innymi następujące tematy:

  • Wprowadzenie w problematykę niepełnosprawności.
  • Różnice między ludźmi z niepełnosprawnością, a tymi bez niej.
  • Podstawowe akty prawne wobec osób z niepełnosprawnością i niepełnosprawności obowiązujące w Polsce, dotyczące transportu zbiorowego.
  • Identyfikowanie specjalnych potrzeb klienta ze względu na jego niepełnosprawność.
  • Nauka, praca, życie codzienne osób z niepełnosprawnością.
  • Pasje, hobby i zainteresowania niepełnosprawnych.
  • Sprzęt ułatwiający wykonywanie pracy i życia, którymi posługują się niepełnosprawni.
  • Jak skutecznie pomóc klientowi niepełnosprawnemu w podróży.
  • Niepełnosprawni fizycznie i różnice w podejściu do nich ze względu na sposób ich przemieszczania się.
  • Znaczenie zachowań werbalnych i niewerbalnych w kontaktach z klientem z dysfunkcją wzroku.
  • Podstawowe i alternatywne sposoby komunikowania się z osobami niepełnosprawnymi wzrokowo i słuchowo.
  • Sposoby komunikacji z osobą niesłyszącą w przypadku nieznajomości języka migowego.
  • Jak mieć dobry kontakt z osobą słabosłyszącą.

Gdzie odbywają się szkolenia?

Zajęcia odbywają się w grupach dydaktycznych od kilku, do kilkunastu uczestników, w siedzibie instytucji szkolonych osób, bądź w wynajętej sali na terenie całego kraju.

Kto prowadzi te szkolenia?

Prowadzący to osoby doświadczone, kompetentne, pracujące z osobami niepełnosprawnymi, a także praktycy przekazywanych umiejętności. Wśród trenerów są aktywne (również podróżniczo) osoby z niepełnosprawnością, niejednokrotnie wyróżnione prestiżowymi nagrodami.

Jak długo trwa szkolenie?

Czas szkolenia to 8 godzin dydaktycznych. Zajęcia prowadzone są metodami interaktywnymi i warsztatowymi.

Kraków - niebieski tramwaj numer 0.

Chcesz bonus?

Po zakończonym szkoleniu, przez 30 dni Możesz wybrać jedną z opcji i:

  • Skorzystać z bezpłatnej opieki mentora, który telefonicznie, przez SMS bądź przez komunikator Skype pomoże Ci w rozwianiu wątpliwości związanych z omawianym na szkoleniu materiałem.
  • 3 razy skorzystać z bezpłatnej porady telefonicznej w sprawach związanych z tematyką szkolenia.
  • Zamówić kolejne nasze szkolenie i otrzymać jego 5% godzin dodatkowo gratis. Tutaj Możesz zobaczyć naszą pełną ofertę.


Zainteresowało Cię to? Chcesz się dowiedzieć więcej? Napisz teraz!

Podaj prosimy:

Imię i nazwisko (wymagane)

Adres poczty elektronicznej 'e-mail' (wymagane)

Temat wiadomości 'w jakiej sprawie Piszesz' (wymagane)

Treść wiadomości (wymagane)



Komentarze są zamknięte.